fredag, mars 07, 2008

Lykken er ein amulett..?!

Thai-buddhismen er ei blanding av Buddhas lære, åndetru (animisme) og diverse andre kulturelle tilpasningar. Dei fleste thaiar eig ein eller fleire amulettar som skal bringa lukke, rikdom eller tryggleik, mange har òg magisk (usynleg) tatovering på kroppen. Amulett-industrien har ein årleg omsetnad på mest 2 milliarder kroner! Dei dyraste og beste amulettane er dei som er velsigna av ein konge eller ein høgt respektert munk.

Ved byrjinga av 2008 kunne me lesa i avisa at 4000 soldatar som er stasjonert i Sør-Thailand hadde fått ordre om å alltid ha på seg ein amulett frå "Kongens soldatar"-samlinga.

"Amuletten gjer at eg kjenner meg trygg, sjølv om eg ikkje har skuddsikker vest", er eit sitat frå ein soldat. Dei som ikkje følgjer ordre og har på seg amuletten, risikerer fengsel i 3 dagar. Denne spesielle amuletten vart ein del av uniformen etter at ei busskolonne med soldatar vart utsett for eit bombeåtak. Femten soldatar vart skada og det synte seg at desse soldatane ikkje hadde amuletten på seg, men hadde den gøymt i ryggsekken...

Kva er den "magiske amuletten" i det norske samfunn? Kva er det me nordmenn stoler på skal gje oss eit lukkeleg liv og fri oss frå farer? Berre eit fåtall meiner lenger at "Vår Gud Han er så fast ei borg...". Kanskje vår "amulett" er eit vakkert ansikt, ein veltrent kropp, eit stort hus med tidsriktig interiør??? Kva er det me trur kan gje oss lukke i livet??

1 kommentar:

Anonym sa...

God morgen! Klokken har ikke passert ni ennå, så det er jo tidlig for å være lørdag og fridag.Jeg sitter fer op "oppdaterer" meg på diverse blogger fra Bangkok og Mukdahan. Det var et herlig bilde av Gabriel når han nå var blitt frisk igjen. Etter gliset å dømme så syntes han det selv også.
Det er interessante tanker dere kommer med i den siste hilsenen. Vi kan godt kalle det "amuletter" det som vi omgir oss med og som vi tenker er en trygg ramme sundt livet vårt.Jeg synes det er trist å oppleve at det nå i Norge legges opp til at vi skal satse på andre grunnleggende tanker og prinsipper enn den kristne tro. Det er så mange som tror at hvis vi skal behandle hverandre med respekt og likeverd så må vi gi avkall på det vi har hatt som et viktig fundament både i skole og samfunn ellers. Og Jeg tenker at det er ikke ved å gi avkall på det at vi viser respekt og tillit til de som menre noe annet eller har en annen tro.Det dere setter fokus på engasjerer meg mye, så jeg kan ikke skrive noen stil her. Men det er en skremmende utvikling son skjer her hjemme.
Dere må ha det godt alle fem. Det er en stund til vi kommer til Mukdahan. Vi må smøre oss med tålmodighet en stund til.Skal hilse til dere fra Ivar Rutledal, han er fast vikar-organist i Sund nå fram til sommeren.Vi er jo veldig spesialisert på vikarer i Sund.Hilsen Rønnaug